Dnevna rutina je en izmed načinov kako lahko poleg ustrezne prehrane, poskrbimo za ravnovesje doš in vsesplošno dobro počutje. Življenje v skladu z naravnimi ritmi nam pomaga pri umirjanju uma in duha ter prinaša občutek sreče in samospoštovanja. Vpliv se kaže tudi na fizični ravni, saj tako pripomoremo k boljši prebavi, absorpciji hranil in vitalnosti. Dnevna rutina je v veliki meri povezana z energijami doš, ki so prisotne v različnih delih dneva in vplivajo na to, kakšne aktivnosti so primerne ob določeni uri. V nadaljevanju vam predstavljamo dnevno rutino, kot jo priporoča ajurveda:

Jutranja rutina

  1. Priporočljivo je zgodnje vstajanje, do 6. ure zjutraj, ko v naravi prevladuje harmonična satvična energija, ki prinaša mir, jasnost uma in duha.

2. Umivanje obraza, zob in oči bo poskrbelo, da se boste dobro zbudili in začeli dan s svežo energijo. Umivanje zob in strganje jezika bo pomagalo odplakniti toksine iz telesa (ki bi jih drugače s tekočino ali hrano ponovno vnesli v svoj organizem)

3. Kozarec tople vode vam bo pomagal pri izločanju strupov iz telesa in lažjemu odvajanju.

4. Če imate čas, si privoščite kratko samomasažo s primernim oljem. Ta korak je težje izvedljiv med delovnim tednom, vsekakor pa je priporočljivo, da si ga privoščite vsaj enkrat na teden.

5. Po oljenju sledi kopel, s katero izperete olje in zastalo energijo ter se pripravite na nov dan. Tudi ta korak lahko med delovnim tednom izpustite in si ga privoščite za vikend razvajanje.

6. Telovadba vam bo pomagala dvigniti raven energije in pregnala potrebo po kofeinu. Če ste v stiski s časom je dovolj že 10 minut nežnih raztezalnih vaj ali joge, da pospešite svoj krvni obtok.

7. Pranayama ali jogijsko dihanje in sledeča meditacija je za marsikoga večji izziv. Naredite pa lahko nekaj globokih, osredotočenih, mirnih vdihov in izdihov.

8. Okusen in hranljiv zajtrk je primerna nagrada za vse predhodne aktivnosti. Poskušajte jesti zajtrk do 8. ure zjutraj.

jutro

Dnevne aktivnosti

9. Miselno naporno delo poskusite opraviti v dopoldanskem časuPita energija prevladuje med 10. in 14 uro in to je tudi čas največje produktivnosti. Zato je to najboljši del dneva za reševanje problemov ali kakršnokoli delo, ki od vas zahteva popolno pozornost.

10. Kosilo med 12. in 14 uro naj bo največji dnevni obrok, saj energija Pite poskrbi, da je prebavni ogenj ali agni najmočnejši ravno v tem času. Močni prebavni encimi bodo poskrbeli za dobro prebavo in vsesplošno dobro počutje. Kosilo poskušajte pojesti v miru. Če ste v službi je to lahko precej zahtevno, zato smo vam pripravili nekaj predlogov za čim manj stresen služben obrok (link).

11. Sprehod po kosilu, pa čeprav kratek, bo še dodatno spodbudil vašo prebavo in vam pomagal razjasniti misli. Če le lahko, si torej vzemite dodatnih 15 minut zase.

12. Čas so službi ali šoli je primeren za telovadbo ali drugo zmerno telesno aktivnost, kot na primer krajši sprehod. To je ponovno Vata obdobje dneva, ki traja do 18h in telo spodbuja k gibanju. Pretirana aktivnost v kasnejših urah, vas lahko preveč stimulira in oteži spanec.

kosilo v času pitte

Umiritev in počitek

13. Naj bo večerja lažji obrok kot kosilo, saj je v Kapha delu dneva agni- prebavni encimi že šibkejši. Priporočljivo je večerjati dovolj zgodaj, vsaj tri ure pred odhodom v posteljo. Tako boste poskrbeli za boljšo prebavo in mirnejši spanec.

14. Sprostitev in druženje z družino ali prijatelji je pomemben del dneva. Uživajte v teh lepih trenutkih do odhoda v posteljo.

15. Priporočljivo je, da odpravite spat do 10. ure zvečer, ko še prevladuje čas Kaphe. To bo prineslo miren, globok spanec in regeneracijo. Kasneje namreč že spet prevladuje aktivna energija pite, zaradi česar lahko nastopijo težave s spanjem oziroma nemiren sen.

Na začetku je sprememba vsakodnevnih navad lahko izziv, vendar je tudi tu tako kot na drugih področjih življenja: z majhnimi koraki se daleč pride. Ko boste premagali začetno težavno obdobje, vam bo nova rutina stopila v kri in ne boste si mogli predstavljati življenja brez ustaljenih dnevnih opravil.