Pravilna prehrana igra pomembno vlogo pri doseganju splošnega zdravja, saj po ajurvedi vse težave izvirajo iz naših prebavil, kar priznava tudi alopatska medicina. Znan je na primer Hipokratov rek: smrt tiči v črevesju.

Vzdrževanje močnega prebavnega ognja je tako ključno za doseganje dobrega počutja in vitalnosti. Tri doše, Vata, Pitta in Kapha določajo moč prebavnih encimov oziroma agnija, kot tudi živila, ki naj bi jih uživali. Ajurveda velik poudarek daje tudi pravilni pripravi in kombinaciji živil med seboj.  Za vzdrževanje močnega agnija, ajurveda priporoča naslednje:

1.  Jejte, ko ste lačni, ne ker vam je dolgčas, ali ker jedo tudi drugi.

2. Jejte v skladu z došo, ki jo poskušate uravnovesiti ter s trenutnim letnim časom.

3. Ko jeste, bodite umirjeni in se povsem posvetite jedi. Vzemite si čas. Ne glejte televizije oz. računalnika, prav tako ne jejte, ko ste jezni, žalostni, napeti in vznemirjeni.

4. Bodite pozorni na to kaj in kdaj pijete. Ob jedi se izogibajte hladnim pijačam, ki pogasijo agni. Iz istega razloga ni priporočljivo pitje neposredno 30 minut po obroku.

5. Izogibajte se nezdružljivim kombinacijam hrane.

6. Bodite zmerni, ne prenajedajte se. Glede na vašo konstitucijo si privoščite uravnotežen obrok, ki vas bo nasitil, hkrati pa ne bo preobremenil vašega prebavnega ognja. 

7. Jejte vsaj 3 ure preden se odpravite spat. Tako bo imel želodec dovolj časa, da prebavi vso hrano, pa tudi vi boste bolje in lažje spali.

8. Izogibajte se postani in večkrat pogreti hrani, saj v sebi nima več življenjske energije oziroma prane.