Kaj jesti, da nam poleti ne bo vroče?

Prehrana za Pitta obdobje

Dobro smo že zakorakali v poletje in s tem v Pitta obdobje, ki je značilno za najtoplejši del leta. Pitta doši pripisujemo element ognja, zato ni čudno, da je v naravi prisotna poleti, ko je sonce najmočnejše, dnevi pa dolgi in topli.

Ajurveda uči, da enako povečuje enako, nasprotno pa zmanjšuje neravnovesja in nam pomaga ponovno vzpostaviti harmonijo v telesu. Zato je poletje čas, da posežemo po hrani, ki nas bo ohladila in tako poskrbela za dobro počutje tudi v vročih dneh. Ne glede na to, ali jih bomo preživeli ob morju, v gorah ali pa doma.

Okusi, ki hladijo

Telo hladijo živila sladkega, grenkega in trpkega okusa, torej vsa tista, ki pomirjajo Pitta došo. Sem spadajo žita kot so: 

  • riž,
  • ječmen,
  • oves,
  • pšenica,
  • kvinoja in
  • amarant.

 

Koruza (polenta), proso in ajda imajo ogrevalni učinek na telo, zato se jim je poleti bolje izogniti oziroma jih uživati zmerno.

Veliko svežega sadja in zelenjave

Posebej osvežilno in hladilno na telo deluje sočna zelenjava, torej:

  • kumare,
  • bučke,
  • solata,
  • blitva,
  • špinača,
  • kodrolistni ohrovt in
  • kolerabica.

Če ste ljubitelji svežih solat, je poletje pravi čas, da se jih naužijete. V hladnejšem delu leta ajurveda uživanje solat namreč odsvetuje, saj na telo delujejo preveč hladilno, kar vznemirja Vato in Kapho. Posezite tudi po avokadu, ki ga začinite z nekaj limetinega soka (ta telo hladi, čeprav je kisel) in črnega popra za boljšo prebavo. Preizkusite pa tudi dva odlična poletna recepta z avokadom na naši strani:

 

Čeprav paprika, jajčevci in paradižnik prav tako veljajo za poletno zelenjavo in so za marsikoga nepogrešljiv del vsakodnevne prehrane, pa pretirano uživanje le teh po ajurvedi ni priporočljivo. Ne le, da telo grejejo, vsa našteta zelenjava (skupaj s krompirjem) spada v skupino razhudnikov, ki vznemirjajo doše. Še posebej to velja za paradižnik, ki močno vzdraži vse tri doše, sploh surov.

Če se kljub temu paradižniku ne morete odpovedati, ga raje skuhajte skupaj z začimbami, kot so koriander, kumin in kumina, ki bodo ublažile neugoden učinek tega živila na telo.

Tudi sočno, sladko sadje, ki ga je v tem obdobju obilo je poleti zelo priporočljivo.

Lubenice, melone, grozdje, breskve, nektarine, marelice, borovnice, maline, robide, fige in še kaj. Izbire je res veliko.

Pri tem ne pozabite, da je sadje najbolje jesti samostojno, saj se prebavi veliko hitreje kot ostala hrana in tako lahko v kombinaciji z drugo hrano vodi do nastanka toksinov oz. ame v telesu. Še posebej to velja za lubenice in melone, ki jih naj ne bi kombinirali niti z drugim sadjem.

Ohladil vas bo seveda tudi kokos, ki ga na splošno povezujemo s poletjem in toplimi kraji, pa tudi začimbe in zelišča kot so kardamom, koriander, komarček, meta, melisa, pehtran, žafran, hibiskus in rožna voda.

Z mislijo na Pittino ognjeno energijo smo pri MadhuraVita zasnovali muesli Pitta ravnovesje, ki bo z izbranimi sestavinami poskrbel za hranljiv, hladilen in naravno sladek poletni zajtrk. Lahko pa se posladkate tudi z ajurvedskim pudingom – khirjem, Vrtnica & kokos.

vrtnica

BIO Khir vrtnica & kokos

za tridoša ravnovesje
NAKUP

Za popolno harmonijo okusov, došično ravnovesje in ohladitev v vročih poletnih dneh priporočamo pripravo z riževim napitkom, ki se še posebej dobro ujame z obema izdelkoma.