Kaj jesti, da nam poleti ne bo vroče?

Poletje velja v ajurvedi za Pitta obdobje. Pitta doši pripisujemo element ognja, zato ni čudno, da je v naravi prisotna poleti, ko je sonce najmočnejše, dnevi pa dolgi in topli.

Ajurveda uči, da enako povečuje enako, nasprotno pa zmanjšuje neravnovesja in nam pomaga ponovno vzpostaviti harmonijo v telesu. Zato je poletje čas, da posežemo po hrani, ki nas bo ohladila in tako poskrbela za dobro počutje tudi v vročih dneh. Ne glede na to, ali jih bomo preživeli ob morju, v gorah ali pa doma.

Okusi, ki hladijo

Telo hladijo živila sladkega, grenkega in trpkega okusa, torej vsa tista, ki pomirjajo Pitta došo. Sem spadajo žita kot so: 

  • riž,
  • ječmen,
  • oves,
  • pšenica,
  • kvinoja in
  • amarant.

 

Koruza (polenta), proso in ajda imajo ogrevalni učinek na telo, zato jih je poleti priporočljivo uživati zmerno in v kombinaciji s hladilnimi začimbami, kot so meta, kardamom in pehtran.

khir ajurvedski puding vrtnica

Veliko svežega sadja in zelenjave

Posebej osvežilno in hladilno na telo deluje sočna zelenjava, torej:

  • kumare,
  • bučke,
  • solata,
  • blitva,
  • špinača,
  • kodrolistni ohrovt in
  • kolerabica.

Če ste ljubitelji svežih solat, je poletje pravi čas, da se jih naužijete. V hladnejšem delu leta ajurveda uživanje solat namreč odsvetuje, saj na telo delujejo preveč hladilno, kar vznemirjajo Vato in Kapho. Posezite tudi po avokadu, ki ga začinite z nekaj limetinega soka (ta telo hladi, čeprav je kisel) in črnega popra za boljšo prebavo. Preizkusite pa tudi dva odlična poletna recepta z avokadom na naši strani:

 

testenine z avokadom
Čeprav paprika, jajčevci in paradižnik prav tako veljajo za poletno zelenjavo in so za marsikoga nepogrešljiv del vsakodnevne prehrane, pa pretirano uživanje le teh po ajurvedi ni priporočljivo. Ne le, da telo grejejo, vsa našteta zelenjava (skupaj s krompirjem) spada v skupino razhudnikov, ki vznemirjajo doše. Še posebej to velja za paradižnik, ki močno vzdraži vse tri doše, sploh surov.
Če se kljub temu paradižniku ne morete odpovedati, ga raje skuhajte skupaj z začimbami, kot so koriander, kumin in kumina, ki bodo ublažile neugoden učinek tega živila na telo. Več o paradižniku si lahko preberete TUKAJ.

Tudi sočno, sladko sadje, ki ga je v tem obdobju obilo je poleti zelo priporočljivo.

Lubenice, melone, grozdje, breskve, nektarine, marelice, borovnice, maline, robide, fige in še kaj. Izbire je res veliko.

Pri tem ne pozabite, da je sadje najbolje jesti samostojno, saj se prebavi veliko hitreje kot ostala hrana in tako lahko v kombinaciji z drugo hrano vodi do nastanka toksinov oz. ame v telesu. Še posebej to velja za lubenice in melone, ki jih naj ne bi kombinirali niti z drugim sadjem.

Ohladil vas bo seveda tudi kokos, ki ga na splošno povezujemo s poletjem in toplimi kraji, pa tudi začimbe in zelišča kot so kardamom, koriander, komarček, meta, melisa, pehtran, žafran, hibiskus in rožna voda.

lubenica

Z mislijo na Pittino ognjeno energijo smo pri MadhuraVita zasnovali muesli Pitta ravnovesje, ki bo z izbranimi sestavinami poskrbel za hranljiv, hladilen in naravno sladek poletni zajtrk. Lahko pa se posladkate tudi z ajurvedskim pudingom – khirjem, Vrtnica & kokos ali pa si privoščite hladilen in pomirjajoč adaptogeni napitek Rožnate sanje.  

Za tiste, ki si jutra ne morete predstavljati brez kavice, pa priporočamo našo Začimbno kavo Diši po kavi na osnovi ječmena, ki telo hladi.

BIO Muesli sadno & pomirjajoče

BIO Ajurvedski Muesli Pitta ravnovesje

Sadno & pomirjajoče

6,25 EUR (300g)

NAKUP
vrtnica

BIO Khir vrtnica & kokos

za tridoša ravnovesje

5,57 EUR (150g, cca. 5 obrokov)

NAKUP
rožnate sanje umiritev

BIO Adaptogeni napitek Rožnate sanje

za pomiritev in sprostitev

9,93 EUR (130g, cca. 20 skodelic)

NAKUP
BIO začimbna kava - Diši po kavi

BIO začimbna kava Diši po kavi

kavni nadomestek s 7 začimbami

7,95 EUR (130g, 25-30 skodelic)

NAKUP
Za popolno harmonijo okusov, došično ravnovesje in ohladitev v vročih poletnih dneh priporočamo pripravo z riževim napitkom, ki se še posebej dobro ujame z vsemi izdelki.