Potica po ajurvedsko

Prazniki so že skoraj tu in nepogrešljiv del njih je vsekakor tudi orehova potica. Vendar pa je ta za marsikoga precej težko prebavljiva in »obleži« v želodcu, zaradi česar so prazniki zagotovo manj prijetni. A le nekaj preprostih trikov pri pripravi in tudi tisti z bolj občutljivim trebuščkom bodo lahko uživali v tej slovenski klasiki!

>> RECEPT za lahko in okusno orehovo potico, z vegansko različico po ajurvedsko.

V nadaljevanju navajamo nekaj najpogostejših razlogov, ki prispevajo k občutku teže v želodcu:

1. Neprimerna kombinacija sestavin

Tradicionalni recept za potico vsebuje kar nekaj, z ajurvedskega stališča, nezdružljivih sestavin, kot so jajca, mleko, kvas in oreščke. Vsa našteta živila veljajo po ajurvedi za težje prebavljive, zaradi česar ne priporoča, da se jim kombinira med seboj. Več o ajurvedskem kombiniranju živil si lahko preberete tukaj.

Predvsem problematična je kombinacija kravjega mleka in jajc, ki velja za še posebej obremenjujočo za naš prebavni ogenj agni ali encime. Zamenjava nekaterih sestavin v klasičnem receptu, kot je uporaba rastlinskega napitka namesto kravjega mleka, ali pa izločitev jajc iz recepta lahko tako bistveno pripomore k temu, da bo potica nekoliko »lažja«.

2. Slajenje z medom

Ja prav ste prebrali! Čeprav surovi med res velja za izredno zdravega in je odlična alternativa sladkorju v hladnih jedeh, pa med s segrevanjem ne le izgubi svoje zdravilne lastnosti, temveč postane celo zdravju škodljiv, kar učita tako ajurveda, kot tudi slovenski čebelarji.  V izogib rafiniranemu sladkorju je tako pri peki priporočljiva uporaba naravnega trsnega sladkorja, (kot sta sharkara, sucanat), kokosovega sladkorja, javorjevega sirupa ali pa celo datljev, med pa raje samo prelijte čez že ohlajeno potico (ali kakšno drugo slaščico).

3. Orehi

Orehova potica velja za eno izmed težjih potic. Mnogi izmed tistih, ki se po uživanju orehove potice ne počutijo najbolje se lahko brez težav sladkajo s kakšno drugo različico, kot je na primer lešnikova ali kokosova. Orehi so eni izmed najbolj hranljivih, pa tudi najtežje prebavljivih vrst oreščkov. Vsebujejo veliko zdravju koristnih snovi kot so baker, mangan, fosfor, folna kislina, vitamin B6, in vitamin E. Izmed vseh oreškov vsebujejo največ omega 3 maščobnih kislin, ki so znane po svojih pozitivnih učinkih. Vendar pa orehi poleg koristne omega 3 in omega 6 maščobnih kislin na splošno vsebujejo veliko maščob, pa tudi fitinske kisline in taninov, ki jih je največ v tanki koži, ki jih prekriva.

Mnogim oreščkom, ko so mandlji ali lešniki, tanko kožico odstranjujemo prav zaradi lažje prebavljivosti, medtem, ko je pri orehih, to zaradi njihove oblike precej težje. Vendar pa je tudi za to rešitev! Veliko teh snovi odstranimo s pranjem v topli oziroma vroči vodi. Tako ne bodo orehi samo lažje prebavljivi, znebili se boste tudi nekoliko grenkega okusa, ki je značilen za njih. Orehe nato posušite v pečici segreti na 50°C. Dobro posušenim orehom boste lahko tudi odstranili del kožice, tako da jih boste podrgnili s čisto kuhinjsko krpo. Če jih ne boste takoj uporabili, jih vakuumsko zapakirajte skupaj z nekaj listi lovorja ter shranite v temnem in hladnem prostoru. Tako boste preprečili, da bi orehi postali žarki, kar je še eden izmed razlogov, da po njih peče zgaga.

Za brezskrbno uživanje v praznikih in domači orehovi potici smo pri MadhuraVita za vas pripravili recept za lahkotnejšo različico tradicionalne slovenske sladice. Da bi bil recept primeren za vse, recept vključuje tudi vegansko različico. 

RECEPT za lahko in okusno orehovo potico, z vegansko različico po ajurvedsko.