Praznični december po ajurvedsko

Zgodnja zima je čas Vate. Ko se leto počasi bliža koncu in se dnevi krajšajo, lahko opazujemo, kako se narava umirja in pripravlja na zaključek nekega cikla – ter začetek novega. Vse to pa v naša življenja prinaša spremembe, ki nas lahko hitro vržejo iz ravnovesja, če le nismo pazljivi.

Dnevna rutina in sproščanje

December, s svojim prazničnim vzdušjem (ki je letos morda nekoliko drugačno kot običajno), je prav poseben del leta. Priprave na praznike nas napolnijo z veseljem, radostjo in pričakovanjem, prisoten pa je tudi stres povezan s pomanjkanjem časa in željo po popolnosti. Prav stres pa je največji sovražnik že tako nemirne Vate, zato je še kako pomembno, da vzdržujemo dnevno rutino in po možnosti vanjo vključimo tudi nekaj tehnik sproščanja napetosti – to je lahko v obliki jogijskega dihanja ali pranajame ali pa zgolj nekaj časa zase, z dobro knjigo v roki. Konec je leta je tradicionalno čas, da razmislimo o preteklih mesecih in novih željah ter načrtih za prihodnost

Izboljšanje razpoloženja

Kratki dnevi in pomanjkanje sonca lahko vodi do pomanjkanja vitamina D in slabšega počutja. Poskusite vsaj 15 minut dnevno preživeti zunaj, najbolje sredi dneva, da ujamete vsaj nekaj sončnih žarkov, če je vreme naklonjeno. Tako boste tudi izboljšali svoje razpoloženje ter se malce razmigali, saj je to čas, ko smo fizično manj aktivni. K boljšemu razpoloženju lahko tudi z oblačili svetlih, živahnejših barv ter umirjeno in navdihujočo glasbo.

Prehrana

Vata obdobje je čas, ko je naše telo potrebuje najbolj hranljive obroke, saj le tako lahko vzdržuje primerno telesno temperaturo v hladnih dneh. Hrana naj bo topla, zmerno začinjena in dobro kuhana. Na krožniku naj se znajde veliko žit, ki pomirjajo Vato (riž, pšenica, kuhani ovseni kosmiči), lahko prebavljivih stročnic kot je mungo fižol in korenske zelenjave. Zelenolistnate zelenjave grenkega okusa je lahko v tem obdobju manj. Oreščki in semena so vir zdravih maščob, ki jih telo potrebuje, vendar so lahko nekoliko težje prebavljivi. Če vam ne povzročajo težav, jih vsekakor vključite v jedilnik, najboljši so olupljeni (blanširani) mandlji. Sadje je priporočljivo uživati zmerno, boljše pa je kuhano kot surovo.

 

Za uživanje v prazničnih dobrotah brez bolečin v želodčku si lahko pomagate z enostavnim napitkom za krepitev prebave, ki ga popijete pred obrokom.

Napitek za krepitev prebavnega ognja – agnija

  • sok ½ limone
  • 2 cm naribanega ingverja
  • ½ čž kamene soli

Zmešajte in popijte pred obrokom. Če vaš obrok vključuje mlečne izdelke, limono izpustite.

Decembrska praznovanja navadno zaznamuje obilo okusnih, a tudi precej sladkih, težkih in mastnih jedi, ki lahko obremenijo prebavo in povzročijo občutek nelagodja in utrujenosti po obroku. Priporočamo tudi, da se izognete nekaterim težko prebavljivim kombinacijam, kot so mešanje različnih vrst beljakovin v enem obroku ali pa uživanje mleka skupaj z jajci ali oreščki. Ker se prav slednja kombinacija pogosto pojavlja pri praznični peki, smo za vas pripravili brezplačno e-knjižico s 5 recepti za veganske piškote brez glutena in sladkorja ter recept za slovensko klasiko – orehovo potico po ajurvedsko.